MARC details
000 -CABECERA |
campo de control de longitud fija |
04853nam a2200349 a 4500 |
001 - NÚMERO DE CONTROL |
campo de control |
vtls002902543 |
003 - IDENTIFICADOR DEL NÚMERO DE CONTROL |
campo de control |
ES-BaIT |
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN |
campo de control |
20211008113701.0 |
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL |
campo de control de longitud fija |
151029s2004 xxua b 001 0 eng c |
010 ## - NÚMERO DE CONTROL DE LA BIBLIOTECA DEL CONGRESO |
Número de control de LC |
2902543 |
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO |
Número Internacional Estándar del Libro |
0805849718 (cart.) |
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO |
Número Internacional Estándar del Libro |
0805849726 (rúst.) |
035 ## - NÚMERO DE CONTROL DEL SISTEMA |
Número de control de sistema |
b51588687 |
039 #9 - NIVEL DE CONTROL BIBLIOGRÁFICO Y DETALLES DE CODIFICACIÓN [OBSOLETO] |
Nivel de reglas en descripción bibliográfica |
201510290926 |
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar no-encabezamientos de materia en puntos de acceso |
alvarezrb |
-- |
201510290926 |
-- |
alvarezrb |
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN |
Centro catalogador/agencia de origen |
DLC |
Centro/agencia transcriptor |
DLC |
Centro/agencia modificador |
DLC |
Lengua de catalogación |
cat |
080 ## - NÚMERO DE LA CLASIFICACIÓN DECIMAL UNIVERSAL |
Número de la Clasificación Decimal Universal |
373.67 HAN |
245 00 - MENCIÓN DE TÍTULO |
Título |
Handbook of research and policy in art education / |
Mención de responsabilidad, etc. |
edited by Elliot W. Eisner, Michael D. Day |
260 ## - PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, ETC. |
Lugar de publicación, distribución, etc. |
Mahwah, New Jersey : |
Nombre del editor, distribuidor, etc. |
National Art Education Association : |
-- |
Lawrence Erlbaum Associates, |
Fecha de publicación, distribución, etc. |
2004 |
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA |
Extensión |
viii, 879 p. : |
Otras características físicas |
il. ; |
Dimensiones |
26 cm |
504 ## - NOTA DE BIBLIOGRAFÍA, ETC. |
Nota de bibliografía, etc. |
Referències bibliogràfiques. Índexs |
505 8# - NOTA DE CONTENIDO CON FORMATO |
Nota de contenido con formato |
Conté: Introduction to the Handbook of Research and Policy in Art Education / Elliot Eisner and Michael Day -- I: Historical Currents in Art Education: 1. Learning from histories of art education: an overview of research and issues / F. Graeme Chalmers -- 2. Questioning the past: contexts, functions, and stakeholders in 19 th -century art education / Mary Ann Stankiewicz, Patricia M. Amburgy and Paul E. Bolin -- 3. 20th-century art education: a historical perspective / John Howell White. II: Policy Perspectives Impacting the Teaching of Art: 4. Policy and arts education / Ralph A. Smith -- 5. Art education in a world of cross-purposes / Samuel Hope -- 6. Spirit, mind, and body: arts education the redeemer / Constance Bumgarner Gee -- 7. Cognitive transfer from arts education to nonarts outcomes: research evidence and policy implications / Lois Hetland and Ellen Winner -- 8. Aesthetic education: questions and issues / Ralph A. Smith -- 9. Varieties of multicultural art education: some policy issues / H. Gene Blocker -- 10. Museum education and controversial art: living on a fault line / E. Louis Lankford and Kelly Scheffer. III: Learning in the Visual Arts: 11. Introduction: development and learning in art / Anna M. Kindler -- 12. Researching impossible? Models of artistic development reconsidered / Anna M. Kindler -- 13. The art of infancy / John Matthews -- 14. Child art after modernism: visual culture and new narratives / Brent Wilson -- Sculpture: representational development i n a three-dimensional medium / Claire Golomb -- 16. Aesthetic judgement and reasoning / Norman H. Freeman -- 17.. Learning in the visual arts: charaterisitcs of gifted and talented individuals / David Pariser and Enid Zimmerman. IV: Teaching and Teacher Education: 18. Introduction to teaching and teacher education / Enid Zimmerman -- 19. State of the field: demographics and art teacher education / Lynn Galbraith and Kit Grauer -- 20. Context for teaching art / Mary Erickson -- 22. Teacher education as a field of study in art education: a comprehensive overview of methodology and methods used in resarch about art teacher education / Frances Thurber -- 23. An overview of art teacher recruitment, certification, and retention / F. Robert Sabol -- 24. The practice of teaching in K-12 schools: devices and desires / Judith M. Burton. V: Forms of Assessment in Art Education: 25. -Assesment and visual arts education / Elisabeth Soep -- 26. Assessing art learning in changing contexts: high-stakes accountability, international standards and changing conceptions of artistic development / Doug Boughton -- 27. The NAEP arts assessment: pushing the boundaries of large-scale performance assessment / Hilary Persky -- 28. The evolution of large-scale assessment programs in the visual arts / Carol M. Myford and Alice Sims-Gunzenhauser -- 29. Visualizing judgment: self-assessment and peer assessment in arts education / Elisabeth Soep. VI: Emerging Visions of the Field: 30. Emerging visions of art education / Arthur D, Efland -- 31. Discipline-based art education / Stephen Mark Dobbs -- 32. Investigating art criticism in education: an autobiographical narrative / Terry Barrett -- 33. Art education as imaginative cognition / Arthur D. Efland -- 34. Art and integrated curriculum / Michael Parsons -- 35. Studio art as resarch practice / Graeme Sullivan -- 36. Curriculum change for the 21st century: visual culture in art education / Kerry Freedman and Patricia Stuhr |
650 #4 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
Art |
Subdivisión general |
Ensenyament |
9 (RLIN) |
56201 |
650 #4 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
Art |
Subdivisión general |
Ensenyament |
Subdivisión geográfica |
Estats Units d'Amèrica |
Subdivisión general |
Història |
9 (RLIN) |
133684 |
650 #4 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
Art |
Subdivisión general |
Ensenyament |
-- |
Investigació |
Subdivisión geográfica |
Estats Units d'Amèrica |
9 (RLIN) |
133685 |
700 1# - ENTRADA AGREGADA--NOMBRE PERSONAL |
Nombre de persona |
Eisner, Elliot W. |
9 (RLIN) |
133686 |
700 1# - ENTRADA AGREGADA--NOMBRE PERSONAL |
Nombre de persona |
Day, Michael D. |
9 (RLIN) |
133687 |
907 ## - ELEMENTOS DE DATOS G LOCAL, LDG (RLIN) |
a |
.b51588687 |
b |
29-10-15 |
c |
25-10-11 |
d |
25-10-11 |
e |
m |
f |
a |
g |
- |
h |
eng |
i |
xxu |
j |
0 |
k |
0 |
940 ## - EQUIVALENCIA O REFERENCIA-CRUZADA--TÍTULO UNIFORME [OBSOLETO] [solamente CAN/MARC] |
Título uniforme |
<a href="DLC">DLC</a> |
-- |
UVIC-UCC |
Fecha de la firma de un tratado |
IT |
949 ## - PROCESAMIENTO DE INFORMACIÓN LOCAL (OCLC) |
-- |
VIRTUAITEM |
-- |
10040 |
-- |
10040 |
-- |
1 |
6 |
1900071154 |
998 ## - INFORMACIÓN DE CONTROL LOCAL (RLIN) |
-- |
VIRTUA |
998 ## - INFORMACIÓN DE CONTROL LOCAL (RLIN) |
-- |
VTLSSORT0080*0200*0201*0350*0400*0800*2450*2600*3000*5040*5050*6500*6501*6502*7000*7001*9070*9400*9992 |