Handbook of research and policy in art education / (Record no. 121926)

MARC details
000 -CABECERA
campo de control de longitud fija 04853nam a2200349 a 4500
001 - NÚMERO DE CONTROL
campo de control vtls002902543
003 - IDENTIFICADOR DEL NÚMERO DE CONTROL
campo de control ES-BaIT
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN
campo de control 20211008113701.0
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL
campo de control de longitud fija 151029s2004 xxua b 001 0 eng c
010 ## - NÚMERO DE CONTROL DE LA BIBLIOTECA DEL CONGRESO
Número de control de LC 2902543
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO
Número Internacional Estándar del Libro 0805849718 (cart.)
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO
Número Internacional Estándar del Libro 0805849726 (rúst.)
035 ## - NÚMERO DE CONTROL DEL SISTEMA
Número de control de sistema b51588687
039 #9 - NIVEL DE CONTROL BIBLIOGRÁFICO Y DETALLES DE CODIFICACIÓN [OBSOLETO]
Nivel de reglas en descripción bibliográfica 201510290926
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar no-encabezamientos de materia en puntos de acceso alvarezrb
-- 201510290926
-- alvarezrb
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN
Centro catalogador/agencia de origen DLC
Centro/agencia transcriptor DLC
Centro/agencia modificador DLC
Lengua de catalogación cat
080 ## - NÚMERO DE LA CLASIFICACIÓN DECIMAL UNIVERSAL
Número de la Clasificación Decimal Universal 373.67 HAN
245 00 - MENCIÓN DE TÍTULO
Título Handbook of research and policy in art education /
Mención de responsabilidad, etc. edited by Elliot W. Eisner, Michael D. Day
260 ## - PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, ETC.
Lugar de publicación, distribución, etc. Mahwah, New Jersey :
Nombre del editor, distribuidor, etc. National Art Education Association :
-- Lawrence Erlbaum Associates,
Fecha de publicación, distribución, etc. 2004
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA
Extensión viii, 879 p. :
Otras características físicas il. ;
Dimensiones 26 cm
504 ## - NOTA DE BIBLIOGRAFÍA, ETC.
Nota de bibliografía, etc. Referències bibliogràfiques. Índexs
505 8# - NOTA DE CONTENIDO CON FORMATO
Nota de contenido con formato Conté: Introduction to the Handbook of Research and Policy in Art Education / Elliot Eisner and Michael Day -- I: Historical Currents in Art Education: 1. Learning from histories of art education: an overview of research and issues / F. Graeme Chalmers -- 2. Questioning the past: contexts, functions, and stakeholders in 19 th -century art education / Mary Ann Stankiewicz, Patricia M. Amburgy and Paul E. Bolin -- 3. 20th-century art education: a historical perspective / John Howell White. II: Policy Perspectives Impacting the Teaching of Art: 4. Policy and arts education / Ralph A. Smith -- 5. Art education in a world of cross-purposes / Samuel Hope -- 6. Spirit, mind, and body: arts education the redeemer / Constance Bumgarner Gee -- 7. Cognitive transfer from arts education to nonarts outcomes: research evidence and policy implications / Lois Hetland and Ellen Winner -- 8. Aesthetic education: questions and issues / Ralph A. Smith -- 9. Varieties of multicultural art education: some policy issues / H. Gene Blocker -- 10. Museum education and controversial art: living on a fault line / E. Louis Lankford and Kelly Scheffer. III: Learning in the Visual Arts: 11. Introduction: development and learning in art / Anna M. Kindler -- 12. Researching impossible? Models of artistic development reconsidered / Anna M. Kindler -- 13. The art of infancy / John Matthews -- 14. Child art after modernism: visual culture and new narratives / Brent Wilson -- Sculpture: representational development i n a three-dimensional medium / Claire Golomb -- 16. Aesthetic judgement and reasoning / Norman H. Freeman -- 17.. Learning in the visual arts: charaterisitcs of gifted and talented individuals / David Pariser and Enid Zimmerman. IV: Teaching and Teacher Education: 18. Introduction to teaching and teacher education / Enid Zimmerman -- 19. State of the field: demographics and art teacher education / Lynn Galbraith and Kit Grauer -- 20. Context for teaching art / Mary Erickson -- 22. Teacher education as a field of study in art education: a comprehensive overview of methodology and methods used in resarch about art teacher education / Frances Thurber -- 23. An overview of art teacher recruitment, certification, and retention / F. Robert Sabol -- 24. The practice of teaching in K-12 schools: devices and desires / Judith M. Burton. V: Forms of Assessment in Art Education: 25. -Assesment and visual arts education / Elisabeth Soep -- 26. Assessing art learning in changing contexts: high-stakes accountability, international standards and changing conceptions of artistic development / Doug Boughton -- 27. The NAEP arts assessment: pushing the boundaries of large-scale performance assessment / Hilary Persky -- 28. The evolution of large-scale assessment programs in the visual arts / Carol M. Myford and Alice Sims-Gunzenhauser -- 29. Visualizing judgment: self-assessment and peer assessment in arts education / Elisabeth Soep. VI: Emerging Visions of the Field: 30. Emerging visions of art education / Arthur D, Efland -- 31. Discipline-based art education / Stephen Mark Dobbs -- 32. Investigating art criticism in education: an autobiographical narrative / Terry Barrett -- 33. Art education as imaginative cognition / Arthur D. Efland -- 34. Art and integrated curriculum / Michael Parsons -- 35. Studio art as resarch practice / Graeme Sullivan -- 36. Curriculum change for the 21st century: visual culture in art education / Kerry Freedman and Patricia Stuhr
650 #4 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada Art
Subdivisión general Ensenyament
9 (RLIN) 56201
650 #4 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada Art
Subdivisión general Ensenyament
Subdivisión geográfica Estats Units d'Amèrica
Subdivisión general Història
9 (RLIN) 133684
650 #4 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada Art
Subdivisión general Ensenyament
-- Investigació
Subdivisión geográfica Estats Units d'Amèrica
9 (RLIN) 133685
700 1# - ENTRADA AGREGADA--NOMBRE PERSONAL
Nombre de persona Eisner, Elliot W.
9 (RLIN) 133686
700 1# - ENTRADA AGREGADA--NOMBRE PERSONAL
Nombre de persona Day, Michael D.
9 (RLIN) 133687
907 ## - ELEMENTOS DE DATOS G LOCAL, LDG (RLIN)
a .b51588687
b 29-10-15
c 25-10-11
d 25-10-11
e m
f a
g -
h eng
i xxu
j 0
k 0
940 ## - EQUIVALENCIA O REFERENCIA-CRUZADA--TÍTULO UNIFORME [OBSOLETO] [solamente CAN/MARC]
Título uniforme <a href="DLC">DLC</a>
-- UVIC-UCC
Fecha de la firma de un tratado IT
949 ## - PROCESAMIENTO DE INFORMACIÓN LOCAL (OCLC)
-- VIRTUAITEM
-- 10040
-- 10040
-- 1
6 1900071154
998 ## - INFORMACIÓN DE CONTROL LOCAL (RLIN)
-- VIRTUA
998 ## - INFORMACIÓN DE CONTROL LOCAL (RLIN)
-- VTLSSORT0080*0200*0201*0350*0400*0800*2450*2600*3000*5040*5050*6500*6501*6502*7000*7001*9070*9400*9992
Holdings
Estado de retiro Estado de pérdida Fuente del sistema de clasificación o colocación Estado dañado No para préstamo Localización permanente Ubicación/localización actual Ubicación en estantería Fecha de adquisición Fuente de adquisición Información codificada de la localización en otra ubicación Total de préstamos Signatura topográfica completa Código de barras Fecha visto por última vez Número de copia Precio válido a partir de Tipo de ítem Koha
    Clasificación decimal universal     Biblioteca Barcelona Biblioteca Barcelona BCN Lliure Accés 29/10/2015 Compra 10040 3 373.67 HAN 1900071154 08/09/2016 1 11/08/2021 Llibre

Powered by Koha