Teatri di formazione: (Record no. 136503)

MARC details
000 -CABECERA
campo de control de longitud fija 04784nam a2200313 i 4500
001 - NÚMERO DE CONTROL
campo de control 991061300311006706
003 - IDENTIFICADOR DEL NÚMERO DE CONTROL
campo de control ES-BaIT
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN
campo de control 20250908133252.0
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL
campo de control de longitud fija 250312s2002 it a||||r|||||0|| 0 ita|c
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO
Número Internacional Estándar del Libro 9788834306789
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN
Centro catalogador/agencia de origen ES-BaIT
Lengua de catalogación cat
Normas de descripción rda
Centro/agencia transcriptor ES-BaIT
080 ## - NÚMERO DE LA CLASIFICACIÓN DECIMAL UNIVERSAL
Número de la Clasificación Decimal Universal 792.246(450)"16/17"
100 1# - ENTRADA PRINCIPAL--NOMBRE DE PERSONA
Nombre de persona Zanlonghi, Giovanna
Término indicativo de función/relación autor
9 (RLIN) 166986
245 10 - MENCIÓN DE TÍTULO
Título Teatri di formazione:
Resto del título actio, parola e immagine nella scena gesuitica del Sei-Settecento a Milano
264 #1 - PRODUCCIÓN, PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, FABRICACIÓN Y COPYRIGHT
Producción, publicación, distribución, fabricación y copyright Milano :
Nombre del de productor, editor, distribuidor, fabricante V & P Università,
Fecha de producción, publicación, distribución, fabricación o copyright 202
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA
Extensión XXVI, 397 pàgines, 40 pàgines de làmines sense numeració:
Otras características físicas il·lustracions en blanc i negre ;
Dimensiones 24 cm
336 ## - TIPO DE CONTENIDO
Término de tipo de contenido text
Código de tipo de contenido txt
Fuente rdacontent
337 ## - TIPO DE MEDIO
Nombre/término del tipo de medio sense mediació
Código del tipo de medio n
Fuente rdamedia
338 ## - TIPO DE SOPORTE
Nombre/término del tipo de soporte volum
Código del tipo de soporte nc
Fuente rdacarrier
490 1# - MENCIÓN DE SERIE
Mención de serie La città e lo spectacolo ;
Designación de volumen o secuencia 13
500 ## - NOTA GENERAL
Nota general Inclou referències bibliogràfiques i índex
520 ## - SUMARIO, ETC.
Sumario, etc. "Professor Giovanna Zanlonghi undertakes such a study of performance and culture by examining the Jesuit theatre in Milan during the seventeenth and eighteenth centuries. She skillfully situates Jesuit theatrical practice within the political, philosophical, spiritual, and aesthetic currents of the age, thereby clarifying how the theatre served as a medium through which Jesuits both engaged early modern Milan and also constructed their own corporate culture. The Jesuit theatrical enterprise offered both student performers and citizen spectators a kind of laboratory in which to experiment with ways of seeing and being in the world. As the title of the volume makes clear, Jesuit theatre was indeed formational—for actors and audience alike. [End Page 801]Zanlonghi does not confine her research and analysis to the interior of the college theatres. Excitingly interdisciplinary, Teatri di formazione relates formal Jesuit theatrical production to the theatricality of Milanese public events for which the Jesuits bore some creative responsibility, such as the funeral display memorializing Spain's Philip III. In particular, Professor Zanlonghi's grasp of Jesuit rhetoric and spirituality facilitates her integrative reading of Jesuit theatre and theatricality even as it fosters a sophisticated appreciation of the dynamic relationship between and among "action, word, and image" in Jesuit pedagogy.The author divides the volume into two parts. In the first segment centering on the period of Spanish control in the seventeenth century, significant civic events are placed in conversation with the theatrical productions staged at the Brera, the Jesuit college in Milan. In addition to providing enlightening historical and cultural information about the Milanese mise en scène, Professor Zanlonghi engages little-known Jesuit dramas such as the tragedy of Hermengildus. In the process, she succeeds in laying bare the connections between the city and the college, between civic virtue and education, between aesthetics and spirituality. Perhaps the most compelling chapter in this first section is the fifth, wherein Zanlonghi discusses the foundational elements of Jesuit culture in the Cinque and Seicento: image, stage, and prudential reason. She uses the theology of Karl Rahner to elucidate the Jesuits' integrating anthropology and their commitment to educating the whole person.In the second part of the volume, Professor Zanlonghi charts the changes in Jesuit theatre and theatricality taking place during the Austrian age of the eighteenth century. Considering the interaction between the Jesuits and influential thinkers such as Ludovico Muratori, she reminds us that Jesuit education during this period was itself undergoing revision to keep pace with changing times. Though there continued to be some Jesuit contribution to events of civic importance, Jesuit theatricality in this period migrated to the stages within the colleges (the Brera and the College of Nobles) in performances mounted at particular times during the academic year (i.e., Carnival and end-of-term). Zanlonghi offers a compelling discussion of the developments in Jesuit thought regarding rhetoric and poetry in the age of reason. Continuing to champion the integrative understanding of the human person—not only rational but also physical, affective, and spiritual—the Jesuit theatre of the eighteenth century established potent connections between the pursuit of beauty and ethical action in the world." --Michael A. Zampelli, The Catholic Historical Review, Volume 90, Number 4, October 2004, pàgines 801-802
650 #7 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada Teatre jesuïta
Subdivisión geográfica Itàlia
-- Milà
Subdivisión general Història
Subdivisión cronológica S. XVII
Fuente del encabezamiento o término lemac
9 (RLIN) 166987
650 #7 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada Teatre jesuïta
Subdivisión geográfica Itàlia
-- Milà
Subdivisión general Història
Subdivisión cronológica S. XVIII
Fuente del encabezamiento o término lemac
9 (RLIN) 166988
830 #3 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE SERIE-TÍTULO UNIFORME
Título uniforme La città e lo spectacolo
Designación de volumen o secuencia 13
9 (RLIN) 166989
908 ## - COLOCAR PARÁMETRO DE COMANDO (RLIN)
Colocar parámetro de comando CDMAE
940 ## - EQUIVALENCIA O REFERENCIA-CRUZADA--TÍTULO UNIFORME [OBSOLETO] [solamente CAN/MARC]
Título uniforme <a href="CDMAE">CDMAE</a>
942 ## - ELEMENTOS DE ENTRADA AGREGADA (KOHA)
Fuente del sistema de clasificación o colocación Clasificación decimal universal
Tipo de ítem Koha Llibre
Holdings
Estado de retiro Estado de pérdida Fuente del sistema de clasificación o colocación Estado dañado No para préstamo Localización permanente Ubicación/localización actual Ubicación en estantería Fecha de adquisición Fuente de adquisición Total de préstamos Signatura topográfica completa Código de barras Fecha visto por última vez Precio válido a partir de Tipo de ítem Koha
    Clasificación decimal universal     Biblioteca Barcelona Biblioteca Barcelona BCN Magatzem Fons N 08/09/2025 Donatiu   N- 1900087925 08/09/2025 08/09/2025 Llibre

Powered by Koha