MARC details
000 -CABECERA |
campo de control de longitud fija |
04109nam a22004214i 4500 |
001 - NÚMERO DE CONTROL |
campo de control |
991061303437906706 |
003 - IDENTIFICADOR DEL NÚMERO DE CONTROL |
campo de control |
ES-BaIT |
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN |
campo de control |
20250612135557.0 |
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL |
campo de control de longitud fija |
250317s1998 xxua||||r|||||0|| 0 eng|c |
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO |
Número Internacional Estándar del Libro |
9780801858215 |
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO |
Número Internacional Estándar del Libro |
0801858216 |
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN |
Centro catalogador/agencia de origen |
ES-BaIT |
Lengua de catalogación |
cat |
Normas de descripción |
rda |
Centro/agencia transcriptor |
ES-BaIT |
080 ## - NÚMERO DE LA CLASIFICACIÓN DECIMAL UNIVERSAL |
Número de la Clasificación Decimal Universal |
793.5 |
100 1# - ENTRADA PRINCIPAL--NOMBRE DE PERSONA |
Nombre de persona |
Segel, Harold B., |
Fechas asociadas al nombre |
1930- |
Término indicativo de función/relación |
autor |
9 (RLIN) |
106834 |
245 10 - MENCIÓN DE TÍTULO |
Título |
Body ascendant : |
Resto del título |
Modernisme and the physical imperative / |
Mención de responsabilidad, etc. |
Harold B. Segel |
264 #1 - PRODUCCIÓN, PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, FABRICACIÓN Y COPYRIGHT |
Producción, publicación, distribución, fabricación y copyright |
Baltimore, Maryland : |
Nombre del de productor, editor, distribuidor, fabricante |
The Johns Hopkins University Press, |
Fecha de producción, publicación, distribución, fabricación o copyright |
1998 |
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA |
Extensión |
282 pàgines: |
Otras características físicas |
il·lustracions; |
Dimensiones |
24 cm |
336 ## - TIPO DE CONTENIDO |
Término de tipo de contenido |
text |
Código de tipo de contenido |
txt |
Fuente |
rdacontent |
337 ## - TIPO DE MEDIO |
Nombre/término del tipo de medio |
sense mediació |
Código del tipo de medio |
n |
Fuente |
rdamedia |
338 ## - TIPO DE SOPORTE |
Nombre/término del tipo de soporte |
volum |
Código del tipo de soporte |
nc |
Fuente |
rdacarrier |
490 1# - MENCIÓN DE SERIE |
Mención de serie |
Paj Books |
500 ## - NOTA GENERAL |
Nota general |
Inclou referències bibliogràfiques i índex |
504 ## - NOTA DE BIBLIOGRAFÍA, ETC. |
Nota de bibliografía, etc. |
Bibliografia, pàgines 269-273 |
520 ## - SUMARIO, ETC. |
Sumario, etc. |
The revival of the Olympic Games in 1896 was just one result of the unparalleled interest in physical culture that consumed Europe and America in the late nineteenth and early twentieth centuries. Various national physical education movements enjoyed extraordinary success, including the German Turnverein, the Czech Sokol, and Scouting in England and America. Dance, outdoor spectacle, and massive political rallies reflected the turn away from language toward more gestural, mythic, and body-oriented ways of communicating. This preoccupation with physicality could be seen in the era's growing exultation in war, blood sport, and high adventure -- and, in its most extreme form, in the racist cult of the body emerging in Hitler's Germany. In Body Ascendant, Harold Segel shows that this obsession with physical culture resonated widely through the modernist movement and traces its profound influence on the arts in the early twentieth century. Segel examines the emergence of modern dance and its impact on virtually all the other arts. He describes the shift from speech to gesture in modern drama and the revival of serious artistic interest in pantomime, a trend that culminated in Max Reinhardt's spectacular productions of The Miracle in London and New York. And he shows how bold attempts to revitalize literary language paralleled a new emphasis on the direct experience of the writer -- the more adventurous the life, the greater the literary appeal. Characterizing the modernist man of letters as a self-styled man of action, Segel reviews the careers of such writers as Gabriele D'Annunzio, F. T. Marinetti, Nikolai Gumilyov, Ernst Junger, Ernest Hemingway, Henry de Montherlant, and Antoine de Saint-Exupery. He offers a broad overview of the various manifestations of the modernist preoccupation with physicality, including the disparagement of Christianity and Judaism for their focus on spiritual life. He clearly establishes the disturbing compatibility between the era's artistic and athletic celebration of body and the eventual rise of totalitarian nationalism and racism. The dark side of Nazi emphasis on physical perfection as essential to ideal Germanness, Segel notes, was the consistent portrayal of the Jew as physically and racially inferior. |
520 2# - SUMARIO, ETC. |
Sumario, etc. |
Introduction. Modernist pantomime and the retreat from speech in the drama -- The dance phenomenon -- The man of letters as man of action: from Teddy Roosevelt to Saint-Exupery -- Philosophy, language, and the physical culture movement -- Religion, race, gender, politics and the new physicality -- Denouement: Nazi ideology, Jews, and the cult of the body. |
650 #7 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
Teatre de gest |
Subdivisión general |
Història |
Subdivisión cronológica |
S. XX |
Fuente del encabezamiento o término |
|
9 (RLIN) |
108313 |
650 #7 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
Dansa |
Subdivisión cronológica |
S. XIX |
Subdivisión general |
Història i crítica |
Fuente del encabezamiento o término |
lemac |
9 (RLIN) |
166121 |
650 #7 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
Dansa |
Subdivisión cronológica |
S. XX |
Subdivisión general |
Història i crítica |
Fuente del encabezamiento o término |
lemac |
9 (RLIN) |
56586 |
650 #7 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
Nacionalsocialisme |
Fuente del encabezamiento o término |
lemac |
9 (RLIN) |
166122 |
650 #7 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
Modernitat |
Fuente del encabezamiento o término |
lemac |
9 (RLIN) |
97894 |
650 #7 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
Educació física |
Subdivisión cronológica |
S. XIX |
Subdivisión general |
Història i crítica |
Fuente del encabezamiento o término |
lemac |
9 (RLIN) |
166123 |
650 #7 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
Educació física |
Subdivisión cronológica |
S. XX |
Subdivisión general |
Història i crítica |
Fuente del encabezamiento o término |
lemac |
9 (RLIN) |
166124 |
650 #7 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
Cos humà (Filosofia) |
Fuente del encabezamiento o término |
lemac |
9 (RLIN) |
73850 |
830 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE SERIE-TÍTULO UNIFORME |
Título uniforme |
PAJ books |
9 (RLIN) |
67462 |
908 ## - COLOCAR PARÁMETRO DE COMANDO (RLIN) |
Colocar parámetro de comando |
CDMAE |
940 ## - EQUIVALENCIA O REFERENCIA-CRUZADA--TÍTULO UNIFORME [OBSOLETO] [solamente CAN/MARC] |
Título uniforme |
<a href="CDMAE">CDMAE</a> |
942 ## - ELEMENTOS DE ENTRADA AGREGADA (KOHA) |
Fuente del sistema de clasificación o colocación |
Clasificación decimal universal |
Tipo de ítem Koha |
Llibre |