MARC details
000 -CABECERA |
campo de control de longitud fija |
04467nam a22004334i 4500 |
001 - NÚMERO DE CONTROL |
campo de control |
991061303439306706 |
003 - IDENTIFICADOR DEL NÚMERO DE CONTROL |
campo de control |
ES-BaIT |
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN |
campo de control |
20250515130548.0 |
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL |
campo de control de longitud fija |
250317s1998 fi ||||r|||||0|| 0 eng|c |
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO |
Número Internacional Estándar del Libro |
951444440X |
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN |
Centro catalogador/agencia de origen |
ES-BaIT |
Lengua de catalogación |
cat |
Normas de descripción |
rda |
Centro/agencia transcriptor |
ES-BaIT |
041 1# - CÓDIGO DE LENGUA |
Código de lengua del texto/banda sonora o título independiente |
eng |
Código de lengua del sumario o resumen |
finn |
Código de lengua original |
finn |
080 ## - NÚMERO DE LA CLASIFICACIÓN DECIMAL UNIVERSAL |
Número de la Clasificación Decimal Universal |
793.5 |
100 1# - ENTRADA PRINCIPAL--NOMBRE DE PERSONA |
Nombre de persona |
Parviainen, Jaana |
Término indicativo de función/relación |
autor |
9 (RLIN) |
165759 |
245 10 - MENCIÓN DE TÍTULO |
Título |
Bodies moving and moved : |
Resto del título |
a phenomenological analysis ot the dancing subject and the cognitive and ethical values of dance art / |
Mención de responsabilidad, etc. |
Jaana Parviainen |
264 #1 - PRODUCCIÓN, PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, FABRICACIÓN Y COPYRIGHT |
Producción, publicación, distribución, fabricación y copyright |
Tampere : |
Nombre del de productor, editor, distribuidor, fabricante |
Tampere University Press, |
Fecha de producción, publicación, distribución, fabricación o copyright |
1998 |
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA |
Extensión |
197 pàgines; |
Dimensiones |
15 cm |
336 ## - TIPO DE CONTENIDO |
Término de tipo de contenido |
text |
Código de tipo de contenido |
txt |
Fuente |
rdacontent |
337 ## - TIPO DE MEDIO |
Nombre/término del tipo de medio |
sense mediació |
Código del tipo de medio |
n |
Fuente |
rdamedia |
338 ## - TIPO DE SOPORTE |
Nombre/término del tipo de soporte |
volum |
Código del tipo de soporte |
nc |
Fuente |
rdacarrier |
500 ## - NOTA GENERAL |
Nota general |
Títol original: Liikuvia Ja Liikutettuja Kehoja |
500 ## - NOTA GENERAL |
Nota general |
Inclou referències bibliogràfiques |
502 ## - NOTA DE TESIS |
Información miscelánea |
Doctoral dissertation |
Nombre de la institución que otorga el título |
Tampere University. Department of Mathematics, Statistics and Philosophy |
Año de obtención del título |
1998 |
504 ## - NOTA DE BIBLIOGRAFÍA, ETC. |
Nota de bibliografía, etc. |
Bibliografia, pàgines 179-192 |
505 0# - NOTA DE CONTENIDO CON FORMATO |
Nota de contenido con formato |
I. A PHENOMENOLOGICAL THEORY OF THE BODY. 1. The Cartesian Gaze and the Objectification of the Body . 2. The Docile Body, Body Politics and the Social Body. 3. Returning to the Philosophy of Existence. 4. The Lived Body 33 (i) The body-self . (ii) The objective body. (iii) Perception and the sentient, sensuous body. (iv) Temporality and spatiality. (v) Motility. (vi) Bodily knowledge. (vii) Body memory and recollection. 5. The Body in the Process of Change. 6. Flesh and Reversibility. 7. The Self and Otherness -- II. THE ROLE OF DANCE TRADITION AND THE DANCE FIELD 1. Dancing as a Living Bodily Heritage. (i) Tradition. (ii) A narrative of modern dance. 2. Autonomous Art Field. (i) Objective art and pure aesthetics.(ii) Art as a social field. (iii) The dance field. 3. The Body Politics of the Dance Field and Dance Aesthetics. (i) The frame of movement aesthetics. (ii) Dance technique and technical competence.(iii) Dancers as material. (iv) Dancing for pure gaze. 4. Towards Ethical Reflections on Dance – III. THE DANCER’S PATH. 1. Existential Project . (i) Givenness, freedom, and choosing oneself . (ii) The dancer’s projection and practice of the self. 2. Path. (i) The transformation of the body. (ii) The dancer’s knowledge and skills as a path. (iii) Dialogue with the world. (iv) Poetising meanings through the moving body. 3. Sorge and Manque as Existential Reasons for Artist Production. IV. TOWARDS AN ONTOLOGY OF DANCE AS A WORK OF ART. 1. Martin Heidegger’s Conception of the Work of Art. 2. Beyond Pure Dance Aesthetics. (i) Wholeness and the work as a world. (ii) The call to authenticity. 3. Dancework. (i) Theme. (ii) Choreographic process and collaboration. (iii) Intertwining bodily movements, space/place, and other materials of dancework. 4. Performance.(i) Momentness and nonproductivity. (ii) Reversibility of perception in performance |
520 ## - SUMARIO, ETC. |
Sumario, etc. |
"Developing a phenomenological theory of the body which focuses on the analysis of movement, Jaana Parviainen outlines in new terms the dancing subject in contemporary dance, exploring the cognitive and ethical values of dance practice and danceworks. The present study explains the moral issues of dance art not only as representation or symbolic presentation, but with the human body itself as the standpoint from which moral issues emerge, as the subject of action itself. Developing a philosophical dance discourse, Parviainen brings both Western philosophy as a tradition of thinking and Western dance as a tradition of bodily movement into a mutual dialogue.The ontological standpoint is Maurice Merleau-Ponty's phenomenology of perception and its theory of the body. In addition to Merleau-Ponty's theory of the body, the study draws on the work of David Michael Levin,, Michel Foucault, Pierre Bourdieu and Martin Heidegger." -- Contracoberta |
650 #7 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
Dansa |
Subdivisión general |
Filosofia |
Fuente del encabezamiento o término |
lemac |
9 (RLIN) |
56578 |
650 #7 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
Dansa contemporània |
Fuente del encabezamiento o término |
lemac |
9 (RLIN) |
56608 |
650 #7 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
Performance (Art) |
Fuente del encabezamiento o término |
lemac |
9 (RLIN) |
57517 |
650 #7 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
Moviment, Estètica del |
Fuente del encabezamiento o término |
lemac |
9 (RLIN) |
57328 |
650 #7 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
Dansa |
Subdivisión general |
Aspectes ètics i morals |
Fuente del encabezamiento o término |
lemac |
9 (RLIN) |
126036 |
650 #7 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
Ballarins |
Subdivisión general |
Psicologia |
Fuente del encabezamiento o término |
lemac |
9 (RLIN) |
56295 |
650 #7 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
Ballarins |
Subdivisión general |
Formació |
Fuente del encabezamiento o término |
lemac |
9 (RLIN) |
80154 |
655 #7 - TÉRMINO DE INDIZACIÓN--GÉNERO/FORMA |
Datos o término principal de género/forma |
Tesis i dissertacions acadèmiques |
Fuente del término |
lemac |
856 41 - LOCALIZACIÓN Y ACCESO ELECTRÓNICOS |
Nota pública |
Accés lliure (Trepo) |
Identificador Uniforme del Recurso |
<a href="https://trepo.tuni.fi/handle/10024/68138">https://trepo.tuni.fi/handle/10024/68138</a> |
908 ## - COLOCAR PARÁMETRO DE COMANDO (RLIN) |
Colocar parámetro de comando |
CDMAE |
940 ## - EQUIVALENCIA O REFERENCIA-CRUZADA--TÍTULO UNIFORME [OBSOLETO] [solamente CAN/MARC] |
Título uniforme |
<a href="CDMAE">CDMAE</a> |
942 ## - ELEMENTOS DE ENTRADA AGREGADA (KOHA) |
Fuente del sistema de clasificación o colocación |
Clasificación decimal universal |
Tipo de ítem Koha |
Digital |