MARC details
000 -CABECERA |
campo de control de longitud fija |
04081nam a22004094i 4500 |
001 - NÚMERO DE CONTROL |
campo de control |
991052659749706706 |
003 - IDENTIFICADOR DEL NÚMERO DE CONTROL |
campo de control |
ES-BaIT |
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN |
campo de control |
20240524073653.0 |
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL |
campo de control de longitud fija |
190904s2018 xxua|||| |||||0|| 0 eng|c |
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO |
Número Internacional Estándar del Libro |
9781138184145 |
035 ## - NÚMERO DE CONTROL DEL SISTEMA |
Número de control de sistema |
(ES-BaCBU).b73284476 |
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN |
Centro catalogador/agencia de origen |
ES-BaMCB |
Lengua de catalogación |
cat |
Normas de descripción |
rda |
Centro/agencia transcriptor |
ES-BaMCB |
080 ## - NÚMERO DE LA CLASIFICACIÓN DECIMAL UNIVERSAL |
Número de la Clasificación Decimal Universal |
06 |
080 ## - NÚMERO DE LA CLASIFICACIÓN DECIMAL UNIVERSAL |
Número de la Clasificación Decimal Universal |
930.25:7.038(Per) |
245 00 - MENCIÓN DE TÍTULO |
Título |
Histories of performance documentation : |
Resto del título |
museum, artistic, and scholarly practices / |
Mención de responsabilidad, etc. |
edited by Gabriella Giannachi and Jonah Westerman |
246 3# - FORMA VARIANTE DE TÍTULO |
Título propio/Titulo breve |
Museum, artistic, and scholarly practices |
250 ## - MENCIÓN DE EDICIÓN |
Mención de edición |
First edition |
264 #1 - PRODUCCIÓN, PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, FABRICACIÓN Y COPYRIGHT |
Producción, publicación, distribución, fabricación y copyright |
New Yok : |
Nombre del de productor, editor, distribuidor, fabricante |
Routledge, |
Fecha de producción, publicación, distribución, fabricación o copyright |
[2018] |
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA |
Extensión |
207 pàgines : |
Otras características físicas |
il·lustracions en blanc i negre ; |
Dimensiones |
24 cm |
336 ## - TIPO DE CONTENIDO |
Término de tipo de contenido |
text |
Código de tipo de contenido |
txt |
Fuente |
rdacontent |
337 ## - TIPO DE MEDIO |
Nombre/término del tipo de medio |
sense mediació |
Código del tipo de medio |
n |
Fuente |
rdamedia |
338 ## - TIPO DE SOPORTE |
Nombre/término del tipo de soporte |
volum |
Código del tipo de soporte |
nc |
Fuente |
rdacarrier |
500 ## - NOTA GENERAL |
Nota general |
Índex |
504 ## - NOTA DE BIBLIOGRAFÍA, ETC. |
Nota de bibliografía, etc. |
Inclou referències bibliogràfiques |
505 8# - NOTA DE CONTENIDO CON FORMATO |
Nota de contenido con formato |
Conté: Introduction: practical histories: how we do things with performance. PART I: Interviews : Chapter 1: Museum of Modern Art, New York -- Chapter 2: Whitney Museum of American Art, New York -- Chapter 3: Tate, London / Catherine Wood and Pip Laurenson, in conversation with Jonah Westerman, June 2016 -- Chapter 4: San Francisco Museum of Modern Art -- Chapter 5: Van Abbemuseum, Eindhoven -- Chapter 6: The Kitchen, New York -- Chapter 7: Walker Art Center, Minneapolis -- Chapter 8: Performa, New York -- Chapter 9: LIMA, Amsterdam -- Chapter 10: Pics or it didn't happenInterview. PART II: Essays -- Chapter 11: Performing the archive and exhibiting the ephemeral -- Chapter 12: At the edge of the 'living present': re-enactments and re-interpretations as strategies for the preservation of performance and new media art -- Chapter 13: Documenting interaction Challenges of documenting interaction From video recordings to documentary collections Rokeby's Very Nervous SystemT mema's Manual Input Workstation --Chapter 14: Screen capture and replay: documenting gameplay as performance Perfect capture Replay history A performance capture tool -- Chapter 15: Mixed reality performance through ethnography [includes: If Tate Modern was Musée de la Danse?] Ethnography and systems design Design ethnography in the context of artistic engagements – Conclusion -- Afterword: the intention of the artist and the point of view of the audience: performance documentation revisited -- Index |
520 ## - SUMARIO, ETC. |
Sumario, etc. |
"How might we document, curate, collect, and exhibit performance?Histories of Performance Documentation traces the many ways in which museums have approached performance works from the 1960s onwards. Considering the unique challenges of documenting live events including hybrid and interactive arts, games, virtual and mixed reality performance, this collection investigates the burgeoning role of the performative in museum displays, and examines a number of interdisciplinary documentation practices which have influenced the field of performance documentation. Gabriella Giannachi and Jonah Westerman bring together interviews and essays by leading curators, conservators, artists and scholars from institutions including MoMA, Tate, SFMOMA and the Whitney. Developing from recent approaches which argue that discussions of performance should not focus purely on the live event, and that documentation should not be read solely as a process of retrospection, these chapters build a radical new framework for thinking about the relationship between performance and its documentation - and how documentation might shape ideas of what constitutes performance in the first place."-- Contracoberta |
650 #7 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
Performance (Art) |
Fuente del encabezamiento o término |
|
9 (RLIN) |
57517 |
650 #7 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
Museologia |
Fuente del encabezamiento o término |
lemac |
9 (RLIN) |
57331 |
650 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
Museus |
Subdivisión general |
Arxius |
Fuente del encabezamiento o término |
lemac |
9 (RLIN) |
160091 |
650 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
Arxius |
Fuente del encabezamiento o término |
lemac |
9 (RLIN) |
160092 |
700 ## - ENTRADA AGREGADA--NOMBRE PERSONAL |
Nombre de persona |
Giannachi, Gabriella |
Término indicativo de función/relación |
editor literari |
9 (RLIN) |
112633 |
700 1# - ENTRADA AGREGADA--NOMBRE PERSONAL |
Nombre de persona |
Westerman, Jonah |
Término indicativo de función/relación |
editor literari |
9 (RLIN) |
160093 |
907 ## - ELEMENTOS DE DATOS G LOCAL, LDG (RLIN) |
a |
.b73284476 |
b |
18-12-20 |
c |
04-09-19 |
d |
04-09-19 |
e |
m |
f |
a |
g |
- |
h |
eng |
i |
xxu |
j |
0 |
k |
1 |
908 ## - COLOCAR PARÁMETRO DE COMANDO (RLIN) |
Colocar parámetro de comando |
MACBA |
-- |
CDMAE |
940 ## - EQUIVALENCIA O REFERENCIA-CRUZADA--TÍTULO UNIFORME [OBSOLETO] [solamente CAN/MARC] |
Título uniforme |
<a href="MACBA">MACBA</a> |
942 ## - ELEMENTOS DE ENTRADA AGREGADA (KOHA) |
Fuente del sistema de clasificación o colocación |
Clasificación decimal universal |
Tipo de ítem Koha |
Llibre |