The Impact of touch in dance movement psychotherapy : (Record no. 133281)

MARC details
000 -CABECERA
campo de control de longitud fija 04525nam a22002895i 4500
001 - NÚMERO DE CONTROL
campo de control 991060897942806706
003 - IDENTIFICADOR DEL NÚMERO DE CONTROL
campo de control ES-BaIT
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN
campo de control 20230118122746.0
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL
campo de control de longitud fija 221228t2021 xxka|||| |||| 001 0|eng|c
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO
Número Internacional Estándar del Libro 9781789384598
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN
Centro catalogador/agencia de origen ES-BaIT
Lengua de catalogación cat
Normas de descripción rda
Centro/agencia transcriptor ES-BaIT
080 ## - NÚMERO DE LA CLASIFICACIÓN DECIMAL UNIVERSAL
Número de la Clasificación Decimal Universal 793.5
100 1# - ENTRADA PRINCIPAL--NOMBRE DE PERSONA
Nombre de persona Dymoke, Katy
Término indicativo de función/relación autor
9 (RLIN) 159680
245 14 - MENCIÓN DE TÍTULO
Título The Impact of touch in dance movement psychotherapy :
Resto del título a Body -Mind Centering approach /
Mención de responsabilidad, etc. Katy Dymoke
264 #1 - PRODUCCIÓN, PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, FABRICACIÓN Y COPYRIGHT
Producción, publicación, distribución, fabricación y copyright Bristol, UK :
-- Chicago :
Nombre del de productor, editor, distribuidor, fabricante Intellect,
Fecha de producción, publicación, distribución, fabricación o copyright 2021
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA
Extensión xxv, 280 pàgines ;
Otras características físicas il·lustracions, taules, diagrames ;
Dimensiones 25 cm
336 ## - TIPO DE CONTENIDO
Término de tipo de contenido text
Código de tipo de contenido txt
Fuente rdacontent
337 ## - TIPO DE MEDIO
Nombre/término del tipo de medio sense mediació
Código del tipo de medio n
Fuente rdamedia
338 ## - TIPO DE SOPORTE
Nombre/término del tipo de soporte volum
Código del tipo de soporte nc
Fuente rdacarrier
504 ## - NOTA DE BIBLIOGRAFÍA, ETC.
Nota de bibliografía, etc. Inclou bibliografia i índex
505 8# - NOTA DE CONTENIDO CON FORMATO
Nota de contenido con formato Conté: 1. Introduction: The care context -- Background: Touch a 'natural language -- 'A 'touch revolution' in a dance-sport called Contact Improvisation -- The sensory and sexual differentiation of touch: Co-operati and responsibility -- Touch a way of 'seeing' or a mutual place of 'being' -- The psychotherapist becomes researcher methodological acuity. 2. The Personal and Professional Quests: The sensory acuity of touch contemplating a pathway of change -- Literature on touch: The absent bodythe 'touch or no-touch' debate -- The pro-touch discourse explored and explained -- Relational aspects: The subjectivities of 'touching subject' and 'touched object' -- Theories of consciousness establishing a safe space with, by and for touch the membrane returns --The matter of the psyche, or what matter is the psyche? Meeting the moving membrane -- Summary. 3. The Research Design Defining Roles: Context -- Breaking new ground -- A qualitative framework and mixed-method approach -- Defining the participant selves: The multiple subjectivities -- Data analysis methods and implementation. 4. Embodied Ethics: Earning legitimacy and ethical approval exploring the gaps, collisions and divisions -- Towards an embodied ethics within a disembodied ethical framework -- The Research Governance Framework: An intransigent construct -- The ethical demise of embodied ethics -- The Integrated Research Application System. 5. Case Study Session 1: Transcript and Data Analysis: Introduction to the transcript -- Session 1: 'You child angry heart?' Video transcript and data analysis -- Amanda as participant: Managing autonomy -- Therapeutic impact. 6. Case Study Session 4: Transcript and Data Analysis: Introduction -- Establishing a mutual language: Beyond good and bad touch -- Towards introspection, an intrapersonal and transpersonal approach -- Tying in the thread of integrative approaches to dance movement psychotherapy (DMP): Making a case for touch. 7. Case Study Session 6: Transcript and Data Analysis: Arrival: Pre-touch -- 'You touch my 'art'' -- No 'urting me.' Touch at the ruptured membrane exploring the (un)conscious languages of trauma healing -- Touching at the ruptured trauma membrane: A summative interpretation -- 'No talking [he]art -- 'Finding equilibrium through touch and movement integration -- Moving towards an ending -- Therapeutic understanding a mutual end. 8. Finding an Ending and Emergent Theory: Session 8: Amanda wants jiggling -- Session 10: Accepting endings -- Finding an ending with the multiple selves: The trellis of trust. 9. Towards a Theory of Receptivity: Touching Once Again Upon Touch: The pre-ontological space and time domain of the body -- Arriving at receptivityan 'ethic of care' . Appendix 1: Inclusion and exclusion in research the inner/outer divide considering ethics, capacity, autonomy and independence. Appendix 2: The touch stages explained with diagrams, made reference to in Chapters 5-7- Appendix 3: The prehension cycle and process of realization. Appendix 4: Comparative tables of sessions 1 and 8 illustrating increasing client competence: The cycles of learning when sensory-motor responses are brought to non- snsory level of being and then to conscious awareness and reflective thinking. Appendix 5: Diagram by the author, after Martz and Lindy, The Trauma membrane Concept (2010) interpreted as a metaphor for the cliniccal process of touch-based methods and their application. Appendix 6: The perceptual response cycle- Illustration for course study guides, courtesy of the School of Body-Mind Centering.
650 #7 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada Body-mind centering
9 (RLIN) 56323
650 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada Dansateràpia
Subdivisión general Estudi de casos
Fuente del encabezamiento o término lemac
9 (RLIN) 159681
908 ## - COLOCAR PARÁMETRO DE COMANDO (RLIN)
Colocar parámetro de comando CDMAE
940 ## - EQUIVALENCIA O REFERENCIA-CRUZADA--TÍTULO UNIFORME [OBSOLETO] [solamente CAN/MARC]
Título uniforme <a href="CVA15">CVA15</a>
942 ## - ELEMENTOS DE ENTRADA AGREGADA (KOHA)
Fuente del sistema de clasificación o colocación Clasificación decimal universal
Tipo de ítem Koha Llibre
Holdings
Estado de retiro Estado de pérdida Fuente del sistema de clasificación o colocación Estado dañado No para préstamo Localización permanente Ubicación/localización actual Ubicación en estantería Fecha de adquisición Fuente de adquisición Total de préstamos Signatura topográfica completa Código de barras Fecha visto por última vez Precio válido a partir de Tipo de ítem Koha
    Clasificación decimal universal     Biblioteca Barcelona Biblioteca Barcelona BCN Lliure Accés 18/01/2023 Compra   793.5 DYM 1900085354 18/01/2023 18/01/2023 Llibre

Powered by Koha