MARC details
000 -CABECERA |
campo de control de longitud fija |
03311cam a2200373 a 4500 |
001 - NÚMERO DE CONTROL |
campo de control |
vtls002904805 |
003 - IDENTIFICADOR DEL NÚMERO DE CONTROL |
campo de control |
ES-BaIT |
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN |
campo de control |
20211008113815.0 |
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL |
campo de control de longitud fija |
170131s2015 xxka b 001 0 eng |
010 ## - NÚMERO DE CONTROL DE LA BIBLIOTECA DEL CONGRESO |
Número de control de LC |
2904805 |
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO |
Número Internacional Estándar del Libro |
9780199917495 |
035 ## - NÚMERO DE CONTROL DEL SISTEMA |
Número de control de sistema |
b68371469 |
039 #9 - NIVEL DE CONTROL BIBLIOGRÁFICO Y DETALLES DE CODIFICACIÓN [OBSOLETO] |
Nivel de reglas en descripción bibliográfica |
201701311224 |
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar no-encabezamientos de materia en puntos de acceso |
alvarezrb |
-- |
201701311224 |
-- |
alvarezrb |
080 ## - NÚMERO DE LA CLASIFICACIÓN DECIMAL UNIVERSAL |
Número de la Clasificación Decimal Universal |
79 |
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN |
Centro catalogador/agencia de origen |
ES-BaIT |
Lengua de catalogación |
cat |
245 04 - MENCIÓN DE TÍTULO |
Título |
The Oxford handbook of dance and theater / |
Mención de responsabilidad, etc. |
edited by Nadine George-Graves |
264 #1 - PRODUCCIÓN, PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, FABRICACIÓN Y COPYRIGHT |
Producción, publicación, distribución, fabricación y copyright |
Oxford ; |
-- |
New York : |
Nombre del de productor, editor, distribuidor, fabricante |
Oxford University Press, |
Fecha de producción, publicación, distribución, fabricación o copyright |
2015 |
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA |
Extensión |
XXVI, 1021 pàgines ; |
Dimensiones |
26 cm. |
336 ## - TIPO DE CONTENIDO |
Término de tipo de contenido |
text |
Código de tipo de contenido |
txt |
Fuente |
rdacontent |
337 ## - TIPO DE MEDIO |
Nombre/término del tipo de medio |
sense mediació |
Código del tipo de medio |
n |
Fuente |
rdamedia |
338 ## - TIPO DE SOPORTE |
Nombre/término del tipo de soporte |
volum |
Código del tipo de soporte |
nc |
Fuente |
rdacarrier |
504 ## - NOTA DE BIBLIOGRAFÍA, ETC. |
Nota de bibliografía, etc. |
Inclou referències bibliogràfiques i índex |
520 ## - SUMARIO, ETC. |
Sumario, etc. |
"The Oxford Handbook of Dance and Theater collects a critical mass of border-crossing scholarship on the intersections of dance and theater. Taking corporeality as an idea that unites the work of dance and theater scholars and artists, and embodiment as a negotiation of power dynamics with important stakes, the chapters in the book focus on the politics and poetics of the moving body in performance both on and off stage. Contemporary stage performances have sparked global interest in new experiments between dance and theater, and this volume situates this interest in its historical context by extensively investigating other such moments: from pagan mimes of late antiquity to early modern archives to Bolshevik Russia, from post-Sandinista Nicaragua to Chinese opera on the international stage, to contemporary flash mobs and television dance contests. Ideologically, the essays investigate critical race theory, affect theory, cognitive science, historiography, dance dramaturgy, spatiality, gender, somatics, ritual, and biopolitics among other modes of inquiry. In terms of aesthetics, they examine many genres, from musical theater to political demonstrations by way of numerous traditions. From African total theater to philanthroproductions to early modern performance, The Oxford Handbook of Dance and Theater stretches around the globe and from the cutting edge of performance studies back in time to the age of Shakespeare. The handbook presents innovative essays from both young and seasoned scholars, and from scholar/practitioners who are working at the cutting edge of their fields. The essays offer new insight into well-studied areas, challenge current knowledge, attend to neglected practices or moments in time, and identify emergent themes. The overall result is a better understanding of the roles of dance and theater in the performative production of meaning. -- Solapa de la camisa |
650 04 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
Arts de l'espectacle |
Subdivisión general |
Manuals, guies, etc. |
9 (RLIN) |
82840 |
650 #7 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
Dansa |
Subdivisión general |
Manuals, guies, etc. |
Fuente del encabezamiento o término |
lemac |
9 (RLIN) |
138336 |
650 #7 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
Teatre |
Subdivisión general |
Manuals, guies, etc. |
Fuente del encabezamiento o término |
lemac |
9 (RLIN) |
72304 |
700 1# - ENTRADA AGREGADA--NOMBRE PERSONAL |
Nombre de persona |
George-Graves, Nadine, |
Término indicativo de función/relación |
editor |
9 (RLIN) |
138337 |
907 ## - ELEMENTOS DE DATOS G LOCAL, LDG (RLIN) |
a |
.b68371469 |
b |
31-01-17 |
c |
10-01-17 |
d |
10-01-17 |
e |
m |
f |
a |
g |
- |
h |
eng |
i |
xxk |
j |
0 |
k |
0 |
940 ## - EQUIVALENCIA O REFERENCIA-CRUZADA--TÍTULO UNIFORME [OBSOLETO] [solamente CAN/MARC] |
Título uniforme |
<a href="CVA5">CVA5</a> |
Fecha de la firma de un tratado |
IT |
949 ## - PROCESAMIENTO DE INFORMACIÓN LOCAL (OCLC) |
-- |
VIRTUAITEM |
-- |
10040 |
-- |
10040 |
-- |
1 |
6 |
1900073802 |
a |
79 OXF |
949 ## - PROCESAMIENTO DE INFORMACIÓN LOCAL (OCLC) |
-- |
VIRTUAITEM |
-- |
50000 |
-- |
50000 |
-- |
1 |
6 |
1900073803 |
a |
79 OXF |
998 ## - INFORMACIÓN DE CONTROL LOCAL (RLIN) |
-- |
VIRTUA |
998 ## - INFORMACIÓN DE CONTROL LOCAL (RLIN) |
-- |
VTLSSORT0080*0200*0350*0800*2450*2640*3000*3360*3370*3380*5040*5200*6500*6501*6502*7000*9070*9400*9992 |