MARC details
000 -CABECERA |
campo de control de longitud fija |
03027nam a2200337 a 4500 |
001 - NÚMERO DE CONTROL |
campo de control |
vtls000122292 |
003 - IDENTIFICADOR DEL NÚMERO DE CONTROL |
campo de control |
ES-BaIT |
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN |
campo de control |
20231130150412.0 |
007 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FÍSICA--INFORMACIÓN GENERAL |
campo de control de longitud fija |
t| |
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL |
campo de control de longitud fija |
100914s2010 xxu|||||| |001 |eng|d |
010 ## - NÚMERO DE CONTROL DE LA BIBLIOTECA DEL CONGRESO |
Número de control de LC |
122292 |
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO |
Número Internacional Estándar del Libro |
9780810872967 (rúst.) |
035 ## - NÚMERO DE CONTROL DEL SISTEMA |
Número de control de sistema |
0122-29260 |
039 #9 - NIVEL DE CONTROL BIBLIOGRÁFICO Y DETALLES DE CODIFICACIÓN [OBSOLETO] |
Nivel de reglas en descripción bibliográfica |
201403080644 |
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar no-encabezamientos de materia en puntos de acceso |
VLOAD |
Nivel de esfuerzo utilizado en la asignación de encabezamientos de materia |
201303100010 |
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar clasificación |
VLOAD |
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN |
Centro catalogador/agencia de origen |
ES-BaIT |
Lengua de catalogación |
cat |
080 ## - NÚMERO DE LA CLASIFICACIÓN DECIMAL UNIVERSAL |
Número de la Clasificación Decimal Universal |
791.43 |
245 04 - MENCIÓN DE TÍTULO |
Título |
The pedagogy of adaptation / |
Mención de responsabilidad, etc. |
edited by Dennis Cutchins, Laurence Raw, James M. Welsh |
260 ## - PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, ETC. |
Lugar de publicación, distribución, etc. |
Lanham, Md. : |
Nombre del editor, distribuidor, etc. |
Scarecrow Press, |
Fecha de publicación, distribución, etc. |
2010 |
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA |
Extensión |
xix, 183 p.; |
Dimensiones |
23 cm |
504 ## - NOTA DE BIBLIOGRAFÍA, ETC. |
Nota de bibliografía, etc. |
Bibliografia. Índex. Filmografia |
520 2# - SUMARIO, ETC. |
Sumario, etc. |
Sumari: 1 How to teach film adaptations, and why / Thomas Leitch. 2 Frankenstein's Monstrous Influences: Investigating Film Adaptations in Secondary Schoolsp /<br/>Nathan Phillips. 3 Adapting Composition, Arguing Adaptation: Using Adaptation in the Composition Classroom / Natalie Jones Loper. 4 A Monster Course and a Course of Monsters / Anna Bennion. 5 Oh My God, They Killed Socrates! Teaching Aristophanes via South Park / Katrina Bondari. 6 Sighting the Whale and "The Rights of Man": Teaching with Film Adaptations of the Novels of Herman Melville / Robert McParland. 7 Why Adaptations Matter to Your Literature Students / Dennis Cutchins. 8 Adaptability: Questioning and Teaching Fidelity / James M. Welsh. 9 Teaching Adaptation via Intertextuality: The Stepford Wives, Postfeminism, and Avant-Garde Cinema / Walter Metz. <br/>10 Life without a Primary Text: The Hydra in Adaptation Studies / Jennifer M. Jeffers. 11 Teaching Adaptation, Adapting Teaching, and Ghosts of Fidelity /Peter Clandfield |
520 ## - SUMARIO, ETC. |
Sumario, etc. |
"This collection of essays focuses on numerous contexts to emphasize why adaptations matter to students of literature. It is the first such volume devoted exclusively to teaching adaptations from a practical, teacher-centered angle. Many of the essays show how 'adaptation' as a discipline can be used to prompt reflection on cultural, historical, and political differences. Written by specialists in a variety of fields, ranging from film, radio, theater, and even language studies, the book adopts a pluralistic view of adaptation, showing how its processes vary across different contexts and in different disciplines.Defining new horizons for the teaching of adaptation studies, these essays draw on such disparate sources as Frankenstein, Moby Dick, and South Park. This volume not only provides a resource-book of lesson plans but offers valuable pointers as to why teaching literature and film can help develop students' skills and improve their literacy." Contracoberta |
650 04 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
Adaptacions cinematogràfiques |
Subdivisión general |
Ensenyament |
9 (RLIN) |
107036 |
650 04 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
Cinematografia |
Subdivisión general |
Art d'escriure |
-- |
Ensenyament |
9 (RLIN) |
107037 |
700 1# - ENTRADA AGREGADA--NOMBRE PERSONAL |
Nombre de persona |
Cutchins, Dennis R. |
Forma completa/desarrollada del nombre |
(Dennis Ray), |
Fechas asociadas al nombre |
1963-, |
Término indicativo de función/relación |
ed. |
700 1# - ENTRADA AGREGADA--NOMBRE PERSONAL |
Nombre de persona |
Raw, Laurence, |
Término indicativo de función/relación |
ed. |
9 (RLIN) |
107039 |
700 1# - ENTRADA AGREGADA--NOMBRE PERSONAL |
Nombre de persona |
Welsh, James Michael, |
Término indicativo de función/relación |
ed. |
9 (RLIN) |
107040 |
940 ## - EQUIVALENCIA O REFERENCIA-CRUZADA--TÍTULO UNIFORME [OBSOLETO] [solamente CAN/MARC] |
Título uniforme |
<a href="CVA7">CVA7</a> |
942 ## - ELEMENTOS DE ENTRADA AGREGADA (KOHA) |
Fuente del sistema de clasificación o colocación |
Clasificación decimal universal |
Tipo de ítem Koha |
Llibre |
949 ## - PROCESAMIENTO DE INFORMACIÓN LOCAL (OCLC) |
6 |
1900060600 |
a |
791.43 PED |