TY - MANSCPT AU - Viaroli,Eva TI - El Gyrotonic com a eina d'ajuda en els bloquejos físics i emocionals de l'aprenentatge de la dansa clàssica. Estudi de cas T2 - Producció pròpia (Institut del Teatre) CY - 2020 KW - Institut del Teatre (Barcelona, Catalunya) KW - Conservatori Superior de Dansa KW - Tesis i dissertacions acadèmiques KW - Pedagogia de la dansa KW - Ballarins KW - Psicologia KW - Condició física KW - Gyrotonic KW - Dansa clàssica KW - Ensenyament KW - Ballarines N1 - Projecte de final de carrera del Conservatori Superior de Dansa, especialitat Pedagogia de la dansa, curs 2019-2020, tutors: Mercè Mateu i Sandra Marín; Bibliografia, webgrafia pàgines 115-118 N2 - "En aquest estudi de cas qualitatiu a partir de l'observació, s'analitza l'estat físic -cognitiu en l'execució/interpretació de la mecànica de la dansa clàssica d'una alumna. La intervenció s'ha centrat des del rimer moment en l'atenció/cura emocional i física, i en treure el màxim potencial de l'alumna, per al gaudi en la seva pràctica. El treball amb el gyrotonic ha estat vital com a instrument per connectar ment i cos, i aprofundir en la consciència corporal. D'aquesta manerea s'ha creat una memòria corporal que ha beneficiat el domini de la barra i del centre dins l'especialitat de la dansa clàssica." -- Introducció pàgines 11-16 ER -