MARC details
000 -CABECERA |
campo de control de longitud fija |
05808nam a2200373 i 4500 |
001 - NÚMERO DE CONTROL |
campo de control |
vtls002905101 |
003 - IDENTIFICADOR DEL NÚMERO DE CONTROL |
campo de control |
ES-BaIT |
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN |
campo de control |
20211008113825.0 |
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL |
campo de control de longitud fija |
170405s2006 xxu|||||r|||||0|| 0 eng|c |
010 ## - NÚMERO DE CONTROL DE LA BIBLIOTECA DEL CONGRESO |
Número de control de LC |
2905101 |
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO |
Número Internacional Estándar del Libro |
9780736051880 |
Información calificativa |
cartoné |
035 ## - NÚMERO DE CONTROL DEL SISTEMA |
Número de control de sistema |
b68788903 |
039 #9 - NIVEL DE CONTROL BIBLIOGRÁFICO Y DETALLES DE CODIFICACIÓN [OBSOLETO] |
Nivel de reglas en descripción bibliográfica |
201704051418 |
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar no-encabezamientos de materia en puntos de acceso |
alvarezrb |
-- |
201704051418 |
-- |
alvarezrb |
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN |
Centro catalogador/agencia de origen |
ES-BaIT |
Lengua de catalogación |
cat |
Normas de descripción |
rda |
Centro/agencia transcriptor |
ES-BaIT |
080 ## - NÚMERO DE LA CLASIFICACIÓN DECIMAL UNIVERSAL |
Número de la Clasificación Decimal Universal |
793.7 |
100 1# - ENTRADA PRINCIPAL--NOMBRE DE PERSONA |
Nombre de persona |
McCutchen, Brenda Pugh, |
Fechas asociadas al nombre |
1943- |
Término indicativo de función/relación |
autor |
9 (RLIN) |
138937 |
245 10 - MENCIÓN DE TÍTULO |
Título |
Teaching dance as art in education / |
Mención de responsabilidad, etc. |
Brenda Pugh McCutchen, MFA Dance, Dance Education Consultant |
264 #1 - PRODUCCIÓN, PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, FABRICACIÓN Y COPYRIGHT |
Producción, publicación, distribución, fabricación y copyright |
Champaign, Illinois : |
Nombre del de productor, editor, distribuidor, fabricante |
Human Kinetics, |
Fecha de producción, publicación, distribución, fabricación o copyright |
[2006] |
264 #4 - PRODUCCIÓN, PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, FABRICACIÓN Y COPYRIGHT |
Producción, publicación, distribución, fabricación y copyright |
©2006 |
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA |
Extensión |
xvi, 543 pàgines : |
Otras características físicas |
il·lustracions ; |
Dimensiones |
29 cm |
336 ## - TIPO DE CONTENIDO |
Término de tipo de contenido |
text |
Código de tipo de contenido |
txt |
Fuente |
rdacontent |
337 ## - TIPO DE MEDIO |
Nombre/término del tipo de medio |
sense mediació |
Código del tipo de medio |
n |
Fuente |
rdamedia |
338 ## - TIPO DE SOPORTE |
Nombre/término del tipo de soporte |
volum |
Código del tipo de soporte |
nc |
Fuente |
rdacarrier |
500 ## - NOTA GENERAL |
Nota general |
Inclou referències bibliogràfiques i índex |
505 8# - NOTA DE CONTENIDO CON FORMATO |
Nota de contenido con formato |
Conté: Preface -- Acknowledgments -- Introduction: Thinking About Dance Education -- Part I. Why-Understanding Dance as Arts Education -- Chapter 1. Viewing Educational Dance From an Arts Education Perspective: What Is an Arts Education Perspective? -- What Are the Defining Characteristics of Educational Dance? -- What Drives an Arts Education Perspective? Chapter 2. Examining How National Arts Initiatives Affect Dance: National Dance Content and Achievement Standards -- The "Nation's Report Card" in Dance -- Other Initiatives That Affect Dance Education -- Need for Arts Alliances -- Advocacy -- Chapter 3. Adopting Your Roles and Responsibilities for Teaching: Why Become a Dance Specialist? -- Examining K-12 Teaching Roles and Responsibilities -- Preparing to Teach Dance as Art in K-12 -- Chapter 4. Emphasizing Aspects of Student-Centered Learning: Taking a Child-Centered Perspective -- Kinesthetic-Motor Development (Moving and Learning) -- Aesthetic-Artistic Development -- Cognitive-Intellectual Development (Thinking, Perceiving, and Processing) -- Psychological-Social Development (Feeling and Interacting) -- Teaching the Whole Child -- Chapter 5. Identifying the Cornerstones of Dance as Art in Education: Four Cornerstones -- Pivotal Role of Inquiry -- Overview of the Dance Cornerstone Curriculum Framework -- How the Cornerstones Lay the Foundation for Accountability -- Part II. What-Clarifying the Content of K-12 Educational Dance (The Cornerstones): Chapter 6. Dancing and Performing: Cornerstone 1: Relation to National Standards and Beyond -- Overview of This Cornerstone -- Artful Use of the Dance Elements -- Vocabulary Systems Used in Dance -- Dance Technique and Skill Development -- Dance Cornerstone Curriculum (DCC) Framework -- Chapter 7. Creating and Composing: Cornerstone 2: Relation to National Standards and Beyond -- Overview of This Cornerstone-- Creative Process and Products -- Creative Dance for Children -- Choreography -- Dance Cornerstone Curriculum (DCC) Framework -- Chapter 8. Knowing History, Culture, and Context: Cornerstone 3: Relation to National Standards and Beyond -- Overview of This Cornerstone -- Dance Across Cultures: Cultural Diversity -- Dance Through Time: Dance History -- Preservation and Documentation -- Dance Cornerstone Curriculum (DCC) Framework -- Chapter 9. Analyzing and Critiquing: Cornerstone 4: Relation to National Standards and Beyond -- Overview of This Cornerstone -- Aesthetic Valuing -- Critical Thinking and Processing -- Dance Criticism -- Dance Cornerstone Curriculum (DCC) Framework -- Part III. How-Presenting Dance as Art in Education: Chapter 10. Constructing Artistic Bridges to Other Disciplines: Relation to National Standards and Beyond -- Dance's Role Across the Curriculum -- Different Models for Integrating the Arts in Education -- Teaching Other Academics Through Dance -- Collaborating Across the Arts -- Chapter 11. Creating and Maintaining an Effective Arts Learning Environment: Creating a Positive Arts Environment -- Managing Arts Instruction: The Precursor to Artistic Expression -- Scheduling -- About Facilities -- Survive and Thrive -- Chapter 12. Investigating the Arts Savvy Curriculum, Instruction, and Assessment Triad: Curriculum Content -- Instruction -- Assessment -- Integrating the Triad -- Chapter 13. Integrating the Cornerstones to Create Units of Study in Dance: Relating the Cornerstones -- Teaching by Integrating the Cornerstones -- Using the Eight-Step Plan to Maximize Artistic Results -- Varying an Eight-Step Lesson -- Chapter 14. Creating a Unit of Study Using an Arts Education Perspective: Creating an Integrated Unit of Study -- Sample Unit: Examining a Work by David Parsons -- Building Your Own Unit of Study Around a Choreographic Work -- Building Your Own Unit of Study Around a Style -- Chapter 15. Reflecting on Teaching: Ethical Dimension of Teaching -- Relational Teaching -- School Renewal -- Reflective Practitioner -- Chapter 16. Developing an Arts-Oriented Teaching Portfolio: Preparing a Perspectives Notebook -- Preparing Your Professional Teaching Portfolio -- Closing Statement -- Appendix A: Reference Lists of Concepts -- Appendix B: Forms, Checklists, Sample Items, and Articles -- Appendix C: Professional Organizations and National Initiatives |
650 04 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
Dansa |
Subdivisión general |
Currículums |
Subdivisión geográfica |
Estats Units d'Amèrica |
9 (RLIN) |
138938 |
650 #4 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
Dansa |
Subdivisión general |
Ensenyament primari |
Subdivisión geográfica |
Estats Units d'Amèrica |
9 (RLIN) |
138939 |
650 #4 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
Dansa |
Subdivisión general |
Ensenyament secundari |
Subdivisión geográfica |
Estats Units d'Amèrica |
9 (RLIN) |
138940 |
907 ## - ELEMENTOS DE DATOS G LOCAL, LDG (RLIN) |
a |
.b68788903 |
b |
05-04-17 |
c |
30-03-17 |
d |
30-03-17 |
e |
m |
f |
a |
g |
- |
h |
eng |
i |
xxu |
j |
0 |
k |
0 |
940 ## - EQUIVALENCIA O REFERENCIA-CRUZADA--TÍTULO UNIFORME [OBSOLETO] [solamente CAN/MARC] |
Título uniforme |
<a href="CVA15">CVA15</a> |
Fecha de la firma de un tratado |
IT |
949 ## - PROCESAMIENTO DE INFORMACIÓN LOCAL (OCLC) |
-- |
VIRTUAITEM |
-- |
10040 |
-- |
10040 |
-- |
1 |
6 |
1900074241 |
a |
793.7 MCC |
998 ## - INFORMACIÓN DE CONTROL LOCAL (RLIN) |
-- |
VIRTUA |
998 ## - INFORMACIÓN DE CONTROL LOCAL (RLIN) |
-- |
VTLSSORT0080*0200*0350*0400*0800*1000*2450*2640*2641*3000*3360*3370*3380*5000*5050*6500*6501*6502*9070*9400*9992 |