Teaching dance as art in education / (Record no. 124075)

MARC details
000 -CABECERA
campo de control de longitud fija 05808nam a2200373 i 4500
001 - NÚMERO DE CONTROL
campo de control vtls002905101
003 - IDENTIFICADOR DEL NÚMERO DE CONTROL
campo de control ES-BaIT
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN
campo de control 20211008113825.0
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL
campo de control de longitud fija 170405s2006 xxu|||||r|||||0|| 0 eng|c
010 ## - NÚMERO DE CONTROL DE LA BIBLIOTECA DEL CONGRESO
Número de control de LC 2905101
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO
Número Internacional Estándar del Libro 9780736051880
Información calificativa cartoné
035 ## - NÚMERO DE CONTROL DEL SISTEMA
Número de control de sistema b68788903
039 #9 - NIVEL DE CONTROL BIBLIOGRÁFICO Y DETALLES DE CODIFICACIÓN [OBSOLETO]
Nivel de reglas en descripción bibliográfica 201704051418
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar no-encabezamientos de materia en puntos de acceso alvarezrb
-- 201704051418
-- alvarezrb
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN
Centro catalogador/agencia de origen ES-BaIT
Lengua de catalogación cat
Normas de descripción rda
Centro/agencia transcriptor ES-BaIT
080 ## - NÚMERO DE LA CLASIFICACIÓN DECIMAL UNIVERSAL
Número de la Clasificación Decimal Universal 793.7
100 1# - ENTRADA PRINCIPAL--NOMBRE DE PERSONA
Nombre de persona McCutchen, Brenda Pugh,
Fechas asociadas al nombre 1943-
Término indicativo de función/relación autor
9 (RLIN) 138937
245 10 - MENCIÓN DE TÍTULO
Título Teaching dance as art in education /
Mención de responsabilidad, etc. Brenda Pugh McCutchen, MFA Dance, Dance Education Consultant
264 #1 - PRODUCCIÓN, PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, FABRICACIÓN Y COPYRIGHT
Producción, publicación, distribución, fabricación y copyright Champaign, Illinois :
Nombre del de productor, editor, distribuidor, fabricante Human Kinetics,
Fecha de producción, publicación, distribución, fabricación o copyright [2006]
264 #4 - PRODUCCIÓN, PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, FABRICACIÓN Y COPYRIGHT
Producción, publicación, distribución, fabricación y copyright ©2006
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA
Extensión xvi, 543 pàgines :
Otras características físicas il·lustracions ;
Dimensiones 29 cm
336 ## - TIPO DE CONTENIDO
Término de tipo de contenido text
Código de tipo de contenido txt
Fuente rdacontent
337 ## - TIPO DE MEDIO
Nombre/término del tipo de medio sense mediació
Código del tipo de medio n
Fuente rdamedia
338 ## - TIPO DE SOPORTE
Nombre/término del tipo de soporte volum
Código del tipo de soporte nc
Fuente rdacarrier
500 ## - NOTA GENERAL
Nota general Inclou referències bibliogràfiques i índex
505 8# - NOTA DE CONTENIDO CON FORMATO
Nota de contenido con formato Conté: Preface -- Acknowledgments -- Introduction: Thinking About Dance Education -- Part I. Why-Understanding Dance as Arts Education -- Chapter 1. Viewing Educational Dance From an Arts Education Perspective: What Is an Arts Education Perspective? -- What Are the Defining Characteristics of Educational Dance? -- What Drives an Arts Education Perspective? Chapter 2. Examining How National Arts Initiatives Affect Dance: National Dance Content and Achievement Standards -- The "Nation's Report Card" in Dance -- Other Initiatives That Affect Dance Education -- Need for Arts Alliances -- Advocacy -- Chapter 3. Adopting Your Roles and Responsibilities for Teaching: Why Become a Dance Specialist? -- Examining K-12 Teaching Roles and Responsibilities -- Preparing to Teach Dance as Art in K-12 -- Chapter 4. Emphasizing Aspects of Student-Centered Learning: Taking a Child-Centered Perspective -- Kinesthetic-Motor Development (Moving and Learning) -- Aesthetic-Artistic Development -- Cognitive-Intellectual Development (Thinking, Perceiving, and Processing) -- Psychological-Social Development (Feeling and Interacting) -- Teaching the Whole Child -- Chapter 5. Identifying the Cornerstones of Dance as Art in Education: Four Cornerstones -- Pivotal Role of Inquiry -- Overview of the Dance Cornerstone Curriculum Framework -- How the Cornerstones Lay the Foundation for Accountability -- Part II. What-Clarifying the Content of K-12 Educational Dance (The Cornerstones): Chapter 6. Dancing and Performing: Cornerstone 1: Relation to National Standards and Beyond -- Overview of This Cornerstone -- Artful Use of the Dance Elements -- Vocabulary Systems Used in Dance -- Dance Technique and Skill Development -- Dance Cornerstone Curriculum (DCC) Framework -- Chapter 7. Creating and Composing: Cornerstone 2: Relation to National Standards and Beyond -- Overview of This Cornerstone-- Creative Process and Products -- Creative Dance for Children -- Choreography -- Dance Cornerstone Curriculum (DCC) Framework -- Chapter 8. Knowing History, Culture, and Context: Cornerstone 3: Relation to National Standards and Beyond -- Overview of This Cornerstone -- Dance Across Cultures: Cultural Diversity -- Dance Through Time: Dance History -- Preservation and Documentation -- Dance Cornerstone Curriculum (DCC) Framework -- Chapter 9. Analyzing and Critiquing: Cornerstone 4: Relation to National Standards and Beyond -- Overview of This Cornerstone -- Aesthetic Valuing -- Critical Thinking and Processing -- Dance Criticism -- Dance Cornerstone Curriculum (DCC) Framework -- Part III. How-Presenting Dance as Art in Education: Chapter 10. Constructing Artistic Bridges to Other Disciplines: Relation to National Standards and Beyond -- Dance's Role Across the Curriculum -- Different Models for Integrating the Arts in Education -- Teaching Other Academics Through Dance -- Collaborating Across the Arts -- Chapter 11. Creating and Maintaining an Effective Arts Learning Environment: Creating a Positive Arts Environment -- Managing Arts Instruction: The Precursor to Artistic Expression -- Scheduling -- About Facilities -- Survive and Thrive -- Chapter 12. Investigating the Arts Savvy Curriculum, Instruction, and Assessment Triad: Curriculum Content -- Instruction -- Assessment -- Integrating the Triad -- Chapter 13. Integrating the Cornerstones to Create Units of Study in Dance: Relating the Cornerstones -- Teaching by Integrating the Cornerstones -- Using the Eight-Step Plan to Maximize Artistic Results -- Varying an Eight-Step Lesson -- Chapter 14. Creating a Unit of Study Using an Arts Education Perspective: Creating an Integrated Unit of Study -- Sample Unit: Examining a Work by David Parsons -- Building Your Own Unit of Study Around a Choreographic Work -- Building Your Own Unit of Study Around a Style -- Chapter 15. Reflecting on Teaching: Ethical Dimension of Teaching -- Relational Teaching -- School Renewal -- Reflective Practitioner -- Chapter 16. Developing an Arts-Oriented Teaching Portfolio: Preparing a Perspectives Notebook -- Preparing Your Professional Teaching Portfolio -- Closing Statement -- Appendix A: Reference Lists of Concepts -- Appendix B: Forms, Checklists, Sample Items, and Articles -- Appendix C: Professional Organizations and National Initiatives
650 04 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada Dansa
Subdivisión general Currículums
Subdivisión geográfica Estats Units d'Amèrica
9 (RLIN) 138938
650 #4 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada Dansa
Subdivisión general Ensenyament primari
Subdivisión geográfica Estats Units d'Amèrica
9 (RLIN) 138939
650 #4 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada Dansa
Subdivisión general Ensenyament secundari
Subdivisión geográfica Estats Units d'Amèrica
9 (RLIN) 138940
907 ## - ELEMENTOS DE DATOS G LOCAL, LDG (RLIN)
a .b68788903
b 05-04-17
c 30-03-17
d 30-03-17
e m
f a
g -
h eng
i xxu
j 0
k 0
940 ## - EQUIVALENCIA O REFERENCIA-CRUZADA--TÍTULO UNIFORME [OBSOLETO] [solamente CAN/MARC]
Título uniforme <a href="CVA15">CVA15</a>
Fecha de la firma de un tratado IT
949 ## - PROCESAMIENTO DE INFORMACIÓN LOCAL (OCLC)
-- VIRTUAITEM
-- 10040
-- 10040
-- 1
6 1900074241
a 793.7 MCC
998 ## - INFORMACIÓN DE CONTROL LOCAL (RLIN)
-- VIRTUA
998 ## - INFORMACIÓN DE CONTROL LOCAL (RLIN)
-- VTLSSORT0080*0200*0350*0400*0800*1000*2450*2640*2641*3000*3360*3370*3380*5000*5050*6500*6501*6502*9070*9400*9992
Holdings
Estado de retiro Estado de pérdida Estado dañado No para préstamo Localización permanente Ubicación/localización actual Ubicación en estantería Fecha de adquisición Fuente de adquisición Información codificada de la localización en otra ubicación Total de préstamos Signatura topográfica completa Código de barras Fecha visto por última vez Número de copia Precio válido a partir de Tipo de ítem Koha
        Biblioteca Barcelona Biblioteca Barcelona BCN Lliure Accés 05/04/2017 Compra 10040 1 793.7 MCC 1900074241 06/11/2018 1 11/08/2021 Llibre

Powered by Koha