MARC details
000 -CABECERA |
campo de control de longitud fija |
03545nam a2200325 a 4500 |
001 - NÚMERO DE CONTROL |
campo de control |
vtls002904803 |
003 - IDENTIFICADOR DEL NÚMERO DE CONTROL |
campo de control |
ES-BaIT |
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN |
campo de control |
20211008113815.0 |
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL |
campo de control de longitud fija |
170131s1993 xxua |r 001 ||eng|c |
010 ## - NÚMERO DE CONTROL DE LA BIBLIOTECA DEL CONGRESO |
Número de control de LC |
2904803 |
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO |
Número Internacional Estándar del Libro |
9780881337204 |
035 ## - NÚMERO DE CONTROL DEL SISTEMA |
Número de control de sistema |
b68450114 |
039 #9 - NIVEL DE CONTROL BIBLIOGRÁFICO Y DETALLES DE CODIFICACIÓN [OBSOLETO] |
Nivel de reglas en descripción bibliográfica |
201701311028 |
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar no-encabezamientos de materia en puntos de acceso |
alvarezrb |
-- |
201701311027 |
-- |
alvarezrb |
080 ## - NÚMERO DE LA CLASIFICACIÓN DECIMAL UNIVERSAL |
Número de la Clasificación Decimal Universal |
781 |
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN |
Centro catalogador/agencia de origen |
ES-BaIT |
Lengua de catalogación |
cat |
100 1# - ENTRADA PRINCIPAL--NOMBRE DE PERSONA |
Nombre de persona |
Fish, Arnold |
9 (RLIN) |
138332 |
245 10 - MENCIÓN DE TÍTULO |
Título |
Fundamentals of sight singing ear training / |
Mención de responsabilidad, etc. |
Arnold Fish, Norman Lloyd |
260 ## - PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, ETC. |
Lugar de publicación, distribución, etc. |
Prospect Heights (Ill.) : |
Nombre del editor, distribuidor, etc. |
Waveland Press, |
Fecha de publicación, distribución, etc. |
cop. 1993 |
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA |
Extensión |
xvi, 232 p. : |
Otras características físicas |
il. |
504 ## - NOTA DE BIBLIOGRAFÍA, ETC. |
Nota de bibliografía, etc. |
Glossari. Bibliografia. Índex |
505 8# - NOTA DE CONTENIDO CON FORMATO |
Nota de contenido con formato |
Conté: 1. Some Basic Elements of Rhythm 2. Basic Pitch Relationships; Stepwise Melodies in the Major Scale 3. Major and Minor Thirds in the Major Scale; Plainsong 4. Meter; Elementary Conducting; Rhythmic Ratios of Three to One and Four to One; Melodies Beginning on Tones Other Than the Tonic; the Alto Clef 5. Simple Subdivisions of the Beat; Melodies Beginning on Upbeats; Perfect Fourths and Fifths in the Major Scale; The Major Triad; Chorale Melodies 6. Melodies Based on Primary Harmonies; the Dominant Seventh; Rhythmic Canons; Rests; Excerpts from Music Literature 7. Dotted Notes and Tied Notes; the Minor Triad; the Diminished Triad; Leaps in All Diatonic Triads; Further Drills on Perfect Fourths and Perfect Fifths; Excerpts from Music Literature 8. Forms of the Minor Scale; Further Subdivisions of the Beat; Excerpts from Music Literature 9. Large Melodic Leaps; Triplets; Compound Meter; the Tenor Clef; Excerpts from Music Literature 10. Chromatic Tones; Melodies in Mixed Forms of the Minor Scales; Syncopation; Excerpts from Music Literature 11. Accents and Cross-Accents; Leaps in Triads in Minor Keys; Tritones; Chromaticism; Excerpts from Music Literature 12. Changing Meters; Modal Music; Excerpts from Music Literature |
520 ## - SUMARIO, ETC. |
Sumario, etc. |
"This realistic first-year program of sight singing and ear training presents a broadly based approach to music reading as an essential and integral part of musicianship and exhibits a sharp focus on essential skills. The authors developed and tested the materials in their classes at the Juilliard School of Music, refining them to enhance accessibility and improve learning. Special features include: arranges specific concepts and problems in a carefully graded order based upon performance difficulty; isolates specific rhythmic and pitch problems and then drills them in a concentrated form but in a variety of music contexts; includes copious examples of each problem in actual music; stimulates readers' creative imagination through the consistent employment of assignments that require original work. Special attention is also called to the rhytmic aspect of the program which utilizes a variety of ingenious devices and techniques that enable students to develop rhythmic coordination., accuracy, and independence. The program can be used with various sight-singing techniques and its flexibility allows it to be used for a separate course or as a strand of an integrated theory program" -- Contracoberta |
650 #7 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
Solfeig |
Fuente del encabezamiento o término |
lemac |
9 (RLIN) |
63892 |
650 #7 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
Educació auditiva |
Fuente del encabezamiento o término |
lemac |
9 (RLIN) |
134796 |
907 ## - ELEMENTOS DE DATOS G LOCAL, LDG (RLIN) |
a |
.b68450114 |
b |
31-01-17 |
c |
26-01-17 |
d |
26-01-17 |
e |
m |
f |
a |
g |
- |
h |
eng |
i |
xxu |
j |
0 |
k |
0 |
940 ## - EQUIVALENCIA O REFERENCIA-CRUZADA--TÍTULO UNIFORME [OBSOLETO] [solamente CAN/MARC] |
Título uniforme |
<a href="CVA15">CVA15</a> |
Fecha de la firma de un tratado |
IT |
949 ## - PROCESAMIENTO DE INFORMACIÓN LOCAL (OCLC) |
-- |
VIRTUAITEM |
-- |
10040 |
-- |
10040 |
-- |
1 |
6 |
1900073793 |
a |
781 FIS |
998 ## - INFORMACIÓN DE CONTROL LOCAL (RLIN) |
-- |
VIRTUA |
998 ## - INFORMACIÓN DE CONTROL LOCAL (RLIN) |
-- |
VTLSSORT0080*0200*0350*0800*1000*2450*2600*3000*5040*5050*5200*6500*6501*9070*9400*9992 |